Įdomu, kaip Kinijos automobilių rinka, laikoma didžiausia ir sparčiausiai augančia pasaulyje, reaguoja į ekonominius svyravimus? Remiantis Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) pranešimu, sausio mėnesį šalyje užfiksuotas didžiausias keleivinių automobilių pardavimų nuosmukis per pastaruosius septynerius metus. Tai siejama su Mėnulio Naujųjų metų šventės laikotarpiu, kuris atėmė iš pardavėjų savaitės vertės pardavimus. Skaičiai rodo, kad pardavimai sausį sumažėjo iki 1,16 milijono vienetų, tai yra 24 procentais mažiau nei pernai.
Bloomberg News analitikai prognozavo, kad pardavimai sumažės 18 procentų. Great Wall Securities Co. analitikas Ran Fei pažymi, kad „nors faktinės šventės truko penkias darbo dienas, kai kurios parduotuvės pasinaudojo proga uždaryti savo duris ilgesniam laikui. Skaičiai yra nuviliantys.“
Šiaulių automobilių plovyklos taip pat patiria šiuos pokyčius, nes mažesnis automobilių srautas tiesiogiai veikia jų veiklą.
Kompensuojant automobilių pardavimų nuosmukį Kinijos rinkoje, vyriausybė taip pat pranešė, kad šventiniu laikotarpiu šalies pagrindinių mažmenininkų ir restoranų pardavimai augo lėčiausiai nuo 2009 m. finansinės krizės. Ar tai ženklai, rodantys, kad didžiausia ir sparčiausiai auganti automobilių rinka pasaulyje rodo ekonominį atsparumą?
Nepaisant šių statistinių duomenų, Ran Fei tvirtina, kad „automobilių paklausa yra stabili. Nėra jokių pokyčių požymių šioje srityje.“ Kinijos keleivinių automobilių asociacija taip pat mano, kad Kinijos ekonomika yra iš esmės stabili ir interpretuoja automobilių pardavimų skaičių kaip paprastą šventinio sezono iškraipymą. Keleivinių automobilių asociacija tikisi, kad vasarį pardavimai padidės 30 procentų.
Huatai Securities Co. analitikas Chen Liang priduria, kad „paklausa vis dar yra, o vartotojai mažesniuose, mažiau išvystytuose miestuose vis dar turės augantį automobilių poreikį. Šie skaičiai nepakeičia mano metų prognozės.“
Sausį GM pranešė apie 8 procentų pardavimų sumažėjimą Kinijoje, tai buvo pirmas Kinijos pardavimų nuosmukis per šešis mėnesius. Chevrolet pardavimai patyrė 20 procentų smūgį iki 54 399 vienetų. Ford pranešė, kad jos pardavimai Kinijoje praėjusį mėnesį sumažėjo stulbinančiais 42 procentais. Tačiau prabangūs Vokietijos prekių ženklai BMW ir Audi užfiksavo didesnius pardavimus, atitinkamai 30 procentų ir 23 procentų padidėjimą.
IHS Automotive Shanghai analitikė Namrita Chow pateikė šį paaiškinimą: „Prieš Kinų Naujuosius metus, Kinijos vartotojai, siekiantys padidinti savo prestižą ir statuso simbolį, pasirinko aukštos klasės prabangos prekių ženklus.“
https://autoplovykla.lt/ru/avtomoyki/vilnius/
https://vilnius-autodalys.lt/mazda-zymi-eros-pabaiga-su-paskutiniu-rotoriniu-varikliu/
https://autounija.lt/mercedes-amg-bendradarbiauja-su-motociklu-gamintoju/